Letos mi čaj zabere v průměru 20 hodin měsíčně, ale je pravda, že loni (od června do prosince) to byl dvojnásobek a v září, kdy jsme spouštěli Čaj týdne, dokonce přes 70 hodin. Pravidelně se věnuji redakci textů, finální úpravě fotek, analytice a placené reklamě (AdWords, Sklik, Facebook). Nepravidelně podrobnějším analýzám, strategii a připravě zadání vývoje pro budoucí velký e-shop i pro dílčí úpravy Čaje týdne. Dřív jsem psal i všechny texty a spravoval facebookovou stránku, ale obojí už několik měsíců výborně zvládá kolegyně Táňa.
Zeptal jsem se i kolegů, co jak dlouho trvá jim.
- Nafotit, ochutnat, analyzovat a popsat jeden čaj trvá přibližně hodinu. Dělá to Karel s Táňou dohromady, takže vlastně dvě hodiny. Táňa pak ještě asi hodinu píše finální text pro web.
- Facebook zabere Táně okolo tří hodin týdně, ale hodně se to liší. Někdy je to třeba jen hodina, jindy hodin pět.
- Navážit a zabalit objednávku na jeden čaj zabere cca 10-15 minut, každý další čaj pár minut přidá.
- Denní odeslání na poštu trvá asi 30 minut.
- O zákazníky pečuje Karel a komunikace s nimi mu zabere 20-30 minut denně. Zároveň odhaduje, že si píše nebo volá s asi 10 % zákazníků.
- Kromě toho Karel jedná s dodavateli a nakupuje, ale časový rozsah je tak různý, že ho neumí ani přibližně odhadnout.
- Stránky Čaje týdne programuje a kóduje u mě ve firmě Janek, ale aktuální časový výkaz z něj musím teprve vydolovat :-)
Kdybych věnoval víc času marketingu a hlavně přípravě velkého e-shopu, asi bychom už byli dál, ale na druhou stranu blokuje spuštění většího e-shopu i náročnost přípravy produktových stránek. Když se to sečte, trvá produkce finálních fotek a popisů jednoho čaje minimálně 4 člověkohodiny, a pokud bychom chtěli velký e-shop spustit s aspoň 100 čaji, zabralo by nám to půl roku, i kdybychom na to při další práci vyšetřili každý den, což je ovšem nereálné.
Už mám ale v hlavě několik nápadů, kde čas uspořit, jak při produkci stránek, tak při expedici. Uvidíme, jak se to povede.
Cítím z toho nevyřčené "za žádnou cenu nehodláme slevit na kvalitě této práce". A to se cení.
OdpovědětVymazatNormalne pri tomto nechapem ako nasi zamestnanci stihli tych 140.000 ks sperkov na sklade a cca 15.000 fotiek v databaze... (a ano, s kazdym sperkom je viac roboty - vyrobna znacka, rydzostna znacka, puncova znacka, odvazit, odmerat, technicke parametre, napisat popis, prelozit do 10 jazykov, technicka fotka spredu, zboku, fotka na modelke+detail, retus fotky...). Asi sa tiez dam na caje...
OdpovědětVymazat