Obrat 36 milionů ročně v kvalitním čaji je nesmysl
Ano, nejspíš je. Podle obchodního rejstříku dělají dva významní konkurenti jen osm resp. deset milionů. Oxalis sice z prodeje zboží utrží přes 80 milionů, ale ten se zaměřuje na masovější cílovou skupinu, než plánujeme my, a navíc disponuje rozsáhlou sítí kamenných obchodů.
Nerealistické tržby nicméně nepovažuji za chybu, nýbrž vlastnost. Účelem pracovní verze byznysplánu není přesná předpověď budoucnosti. Účelem je definovat mechanismus vztahů, v rámci nichž pak jde flexibilně hýbat se všemi ovlivnitelnými parametry a pozorovat výsledek. Pokud např. zvednu ceny na průměrnou úroveň současného Čaje týdne a marže na 40 %, které jsou obvyklé u konkurence, ukáže mi byznysplán nutné tržby už jen 400 tis. Kč/měsíc v minimální variantě a 1,2 mil. Kč/měsíc v optimální.
Jistě, i to je hodně, ale už je to reálnější a dále to jde ladit pomocí dalších parametrů.
Nerealistické tržby nicméně nepovažuji za chybu, nýbrž vlastnost. Účelem pracovní verze byznysplánu není přesná předpověď budoucnosti. Účelem je definovat mechanismus vztahů, v rámci nichž pak jde flexibilně hýbat se všemi ovlivnitelnými parametry a pozorovat výsledek. Pokud např. zvednu ceny na průměrnou úroveň současného Čaje týdne a marže na 40 %, které jsou obvyklé u konkurence, ukáže mi byznysplán nutné tržby už jen 400 tis. Kč/měsíc v minimální variantě a 1,2 mil. Kč/měsíc v optimální.
Jistě, i to je hodně, ale už je to reálnější a dále to jde ladit pomocí dalších parametrů.
2667 objednávek při 2% konverzním poměru znamená 133000 návštěv…
Plánované náklady na reklamu jsou moc nízké + sto dalších detailů
Postupuji proto iterativně, nebo spíš cik-cak. Chvíli ten plán, chvíli jiný a mezi tím pár výzkumů a plno testů, kterými ověřuji jednotlivé hypotézy. Např. jsem si už na Čaji týdne ověřil, že vyhledávání je pro náš sortiment hodně problematické a zřejmě se nikdy nestane dominantním zdrojem zákazníků. Mnohem lépe asi bude fungovat Facebook nebo PR.
Marketingový plán je vůbec zajímavé téma a určitě se k němu někdy vrátím.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k článku mi pomohou posunout náš obchod dál. Nechcete-li komentovat veřejně, napište mi prosím na marek@sovavsiti.cz.