Ale o tom, jak k tomu došlo a co to bude za obchod, vám povím příště. Dnes začínám psát tento blog a sluší se vysvětlit, o čem bude a proč jsem se do něj pustil.
Nejprve o čem. To je vlastně jednoduché. O všem. Chci zaznamenávat celý příběh našeho e-shopu tak, jak se bude postupně odehrávat. O čem přemýšlíme, jak přemýšlíme, co vymýšlíme. Co děláme, proč to děláme a jak to děláme. Co se nám daří i co nedaří.
Deník začínajícího e-shopáře. Později možná mírně pokročilého e-shopáře. A ještě později pokročilého. Snad. Jsme na začátku a vůbec nevím, jak to dopadne. Ale dozvím se to a vy se mnou.
A to je zároveň důvod, proč chci tento deník psát. Když s obchodem neuspějeme, vznikne aspoň něco užitečného. Bude zaznamenáno, co jsme udělali špatně. Nebo naopak vznikne návod, jak uspět. To ukáže čas.
Taky se těším, že nám pomůžete. Víc hlav víc ví a víc rukou víc udělá. Mluvte nám do toho, povídejte si s námi. Od toho tu jsou komentáře.
A držte nám palce.
super, aspoň bude co číst. Držím palce a těším se na příspěvky.
OdpovědětVymazatMoc se těším na články. Hlavně ať je vytrvalost v psaní i vedení eshopu.
OdpovědětVymazatTěším se, hodně štěstí!
OdpovědětVymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatSuper, neviem sa dočkať :) Veľa štastia!
OdpovědětVymazatJsem ráda, že jsi se do toho pustil. Věřím, že ti dá slušnou vazbu, proč zákazníci nedělají to, co jim doporučuješ, jaké potíže při spouštění a vedení eshopu mají.
OdpovědětVymazatCo mám zkušenost, tak ti menší jsou rádi, že zvládnou vyexpedovat balíky, vyřídit účetnictví, přidat něco na shop. A končí vyčerpaní, natož ještě budovat obsah a cokoliv dalšího...
Můj proces byl zcela opačný - nejdříve pět let vlastní střední obchod, se vším co k tomu patří (eruditus.cz), pak rok a půl korporace, teď konzultace, e-marketing a content.
OdpovědětVymazatBude zajímavé e-shop a jeho vývoj sledovat - ta zodpovědnost, kterou člověk-vlastník má, je úplně jiná než kterou má konzultant, nejlépe pak fungující na revenue share:)
Každopádně hodně štěstí!
Takže nakonec skutečně start-up, e-shop i blogísek v jednom :-) Marku držím ti palce, aby to nebylo jen dobré, ale aby to bylo ukázkově skvělé! :-)
OdpovědětVymazatTak na budoucí články se moc těším a přeji hodně zdaru.
OdpovědětVymazatNo, po 11 letech v e-shopu bych asi vlastní nechtěl. Něco mi ale říká Marku, že Vy zas tak normální sortiment prodávat nebudete. Trochu mi nesedí, že budete X desítek minut denně něco expedovat. Ale jsem napnutý jak struna, co to bude.
OdpovědětVymazatAhoj, drzim palce pri rozbiehani eshopu, ale mam otazku. Kto su "my" velmi ma zaujima, kolkati sa hned zo zaciatku angazujete a ake mate ulohy.
OdpovědětVymazatPřidávám feed do čtečky a těším se! :-)
OdpovědětVymazatMoc se těším na články. A jsem hrozně zvědav co se bude prodávat za produkty :).
OdpovědětVymazatseo packages ?
OdpovědětVymazatTaky jsem to dělal, pokud budete psát o nějakých features, dělejte to se zpožděním, konkurence nikdy nespí :)
OdpovědětVymazatSuper, jsem hodně zvědav na články, na vývoj eshopu a také hlavně na sortiment. Hodně se mi líbí, když někdo, kdo zná věci okolo, se do toho reálně pustí a nebojí se o tom napsat veřejně, co se mu daří a co nikoli. Držím pěsti a't se vše podaří a chuť do psaní vydrží.
OdpovědětVymazatDíky všem za komentáře, podporu a přání. Mám radost, že vás to zajímá.
OdpovědětVymazatPetro a Davide, balíky naštěstí nebudu expedovat já. Když jsem ještě dělal software v dobách, kdy se prodával na disketách, užil jsem si balení a posílání až dost :-)
Tomáši, kdo jsme a jak máme rozdělené role je dobré téma. Rád mu někdy věnuji samostatný článek.
Unknown: Vím, že konkurence nespí, ale nikdy jsem před konkurenty nic netajil a zatím mi to vždy fungovalo dobře.
Přeji hodně úspěchu při tvorbě nového projektu a těším se i na tento blog :-)
OdpovědětVymazatVětou Nikdy jsem nechtěl e-shop jsem oznámil spuštění e-shopu :D
OdpovědětVymazatPřipomíná mi to Vyšetřování ztráty třídní knihy: "Já jsem nikdy učit nechtěl, řekli pojď mezi nás, tak jsem šel..." :)
OdpovědětVymazatTěším se na další díly...
Protože vím, kolik stojí práce přesvědčit majitele eshopu, aby dělali "věci správněji", proto z tohoto důvodu nechci přesvědčovat sebe. "Nikdy jsem nechtěl eshop.."
OdpovědětVymazatDržím palce, jen si říkám jak vůbec, jako jeden z nejdražších konzultatnů v republice, můžete pochybovat o úspěchu?... :-)
OdpovědětVymazatJuraj Zverko
Díky, Juraji.
VymazatJako konzultant jsem často placen za pochybnosti a rada „nedělejte to, nejspíš to nevyjde,“ je někdy ta nejlepší, kterou mohu klientovi dát :-)
Přesně tak, také poskytuji klientovi rady tím způsobem, jak jste napsal.
Vymazat