středa 25. února 2015

Vícestupňová reklamní strategie pro Facebook

Asi znáte ty věčné spory, zda se Facebook hodí pro přímý prodej. Jeden tvrdí, že ne, druhý přísahá, že ano, a pravdu mají oba. Facebook funguje, ale někdy to není úplně triviální.

Přiznávám, že zpočátku nám Facebook moc nefungoval. Sice se nám na něm dařilo oslovovat zákazníky, kteří už Čaj týdne vyzkoušeli, a přivádět je do obchodu znovu, ale získávat nové nám moc nešlo. Reklamy byly zacílené dobře, líbily se, lidé klikali, se zájmem četli… a nenakupovali.

S tím máme potíž i v jiných kanálech, třeba v hledání. Kdo nás nezná, nedůvěřuje. Vyšší cena a nezvyklý koncept je zpočátku příliš velká bariéra.

Vysoké bariéry je třeba zdolávat po kouskách. Proto zkouším vícestupňové strategie a zdá se, že fungují lépe. Jedna z nich vypadá zhruba takto:
  1. Sponzorovaný příspěvek na Faceboku naláká zajímavou fotkou a textem na zajímavý čaj. Návštěvník přijde na web, přečte, odejde.
  2. Dokud má web ještě v paměti, požádáme ho remarketingovým inzerátem na Facebooku, aby se stal fanouškem naší stránky.
  3. Dáme mu trochu času stránku sledovat a pak ho poprosíme, aby začal odebírat e-mailový newsletter.
  4. Z newsletteru nakonec nakoupí.
Celá strategie je citlivá na správné cílení v první kroku a nastavení remarketingu resp. custom audiences obecně v druhém a třetím kroku. S tím vším ještě dost experimentuji, ale výsledky už teď vypadají slibně.

2 komentáře:

  1. Marku, jakým způsobem je fanoušek osloven, aby si přihlásil newsletter? Opět FB reklamou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Marceli, do tohoto cyklu je zapojena jen FB reklama. Zkouším i kombinace s AdWords, ale v těch krok s lajkováním stránky není a fungují trochu hůř.

      Vymazat

Díky za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k článku mi pomohou posunout náš obchod dál. Nechcete-li komentovat veřejně, napište mi prosím na marek@sovavsiti.cz.