Příprava na uvedení čaje do prodeje začíná analytikou a focením. Karel s Táňou čaj prozkoumají, vyfotí, uvaří, znovu vyfotí, ochutnají a během toho napíšou plno poznámek. Z nich pak Táňa připraví koncept produktového popisu.
Já popis zrediguji, vymyslím název čaje, přidám podtitul a shrnutí. Také upravím fotky, vygeneruji mapy místa původu a někdy zkusím sehnat další materiály, např. fotky krajiny, ze které čaj pochází, nebo video přípravy.
Následuje kódování stránky (dělá Janek), její publikace a finální jazyková korektura, kterou nám výborně zajišťuje Pavel Jartym. Tím ale copywriter zdaleka nekončí, protože se čaj začíná inzerovat a je třeba vymyslet a napsat:
- předmět a někdy i text newsletteru,
- texty inzerátů pro remarketing v AdWords, Skliku a na Facebooku,
- inzeráty pro PPC v hledání, pokud usoudím, že se čaj bude hledat,
- příspěvky na Facebook.
Mnoho e-shopů se ničím z toho netrápí, protože vše převezmou od dodavatele. Nezávidím jim. Sice ušetří plno práce, ale myslím, že se připravují o podstatnou část konkurenceschopnosti a hlavně o hodně zábavy.
Dobrý večer pán Prokop.
OdpovědětVymazatFajn článok.
Môžem sa ale opýtať (možno to bude súčasťou budúcich článkov), koľko približne trvá príprava tohoto všetkého? Úplne najlepšia odpoveď by bolo aspoň približné číslo v človeko hodinách.
Vopred ďakujem za odpoveď.
Díky za otázku, Dávide. Odhaduji to na něco přes 4 člověkohodiny. Podrobněji jsem to rozepsal loni v článku http://dokosiku.blogspot.cz/2014/04/jak-dlouho-nam-co-trva.html.
VymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
VymazatĎakujem za odpoveď.
VymazatTen článok som čítal už dávnejšie, no myslel som si, že teraz tej práce pribudlo a osobne si neviem predstaviť, že by sa to dalo stihnúť za 4 hodiny (varenie, fotenie, napísanie textu, bannery, PPC-čka, ....).
Osobne sa mi to zdá strašne málo, ale ak to fakt dávate za 4 hodiny, tak potom super :-)
(Prepáčte za predošlý zmazaný komentár, chcel som aby bolo viditeľné, že je to odpoveď od tej istej osoby.)
Ten starší odhad asi nezahrnuje práci na PPC kampaních a remarketingu, ale zrovna tohle moc dlouho netrvá, protože podklady mám už z přípravy a redakce produktových textů. Myslím, že na jeden čaj nepřekročíme šest hodin a spíš se to blíží těm čtyřem.
VymazatStejně nechápu, kdo je schopen dát 7 stovek za 10 deka "suchého listí", jehož produktem je ovoněná teplá voda :-) Taky jsem byl v čajovnách a pil nějaké kvalitní čaje, ale pořád mám dojem, že kvalitní čaj je pouze prodej leštěného prdu (jako víno za 20k) a osobně nepoznám rozdíl od pytlíkáče - krabička za 30,-
OdpovědětVymazat700 Kč za 100 gramů je nejdražší čaj, který jsme kdy zatím měli. Průměr máme okolo 300 Kč. Na druhou stranu to nejde srovnávat s vínem za 20 tis. Kč. Shodou okolností ceny vína interně používáme pro porovnání a těch 700 Kč za 100 g čaje by spíš odpovídalo vínu za 2-3 tis. Kč. Nejdražší čaje na světě se draží (protože jich je jen pár deka ročně) a ceny se šplhají do desítek tisíc dolarů za 100 gramů.
Vymazat