Máme za sebou několik hektických týdnů a začínáme prodávat. Tedy aspoň trochu.
Před pár minutami jsme spustili experimentální koncept Čaj týdne. Každý týden nabídneme jeden čaj. Jen jeden, jen ve dvou gramážích, jen po jednom kuse, jen poštou na dobírkou. Žádná jiná možnost kromě čekání na další půlnoc z neděle na pondělí, kdy se čaj změní za jiný.
Proč to děláme?
Dobrá otázka. Především proto, že vývoj celého e-shopu trvá moc dlouho a chtěli jsme, aby se něco začalo dít hned.
Proč by se mělo něco dít hned?
Aby neupadala morálka týmu. Abychom si vyzkoušeli různé věci. Abychom si ověřili, o co bude zájem a o co ne. Abychom získali ještě víc zpětné vazby než jen tímto blogem. A abychom, možná, vydělali pár korun na další vývoj.
Vždy jsem říkal klientům, ať neztrácejí čas zbytečnými analýzami, protože na webu je rychlejší něco rovnou zkusit než nad tím jen na prázdno dumat. Tak tedy zkoušíme. Sice vůbec nevíme, jak to dopadne, ale těšíme se, ať už to dopadne jakkoli.
Marku, kéž bych dokázal tvořit či se alespoň spoludílet na takovýchto konceptech, jaký jste právě představil. Nádhera! Ač nefanoušek čaje, zvažuji testovací objednávku. :-)
OdpovědětVymazatDěkujeme za moc povzbudivý komentář :)
Vymazatpokud bych mohl doporučit, rozhodně testovací objednávku zkuste :). Nakonec cesta z nečajaře k čajomilovi, tak jako sposta jiných cest, vede postupně "krok, sun, krok" od čaje k čaji :)
Hodně záleží na kvalitě a čerstvosti čajů, se kterými se člověk potkal, nu a také na dobré přípravě.
V čaji týdne právě nabízíme tu čerstvost a nadprůměrnou kvalitu, příprava už je tak trochu na šikovnosti dotyčných (i když rádi poradíme)
za čaj týdne, Karel Dach
Marku, bude součástí objednávky i návod k přípravě?
OdpovědětVymazatPavle, návody jsou velmi zajímavé téma, které jsme řešili a řešíme dost podrobně. Někdy o tom napíšu článek.
VymazatProzatím je jednoduchý návod přímo na stránce a uvažujeme o tom, že by šel automaticky e-mailem i při vyřízení objednávky, ale zatím to není hotové.
Některé speciální návody možná budeme dávat na Facebook. Třeba tuhle Zlatou opici jsem si nejdřív dělal doma podle toho jednoduchého návodu, pak mi Karel ukázal, jak ho dělá čínskou metodou Gong fu přímo v čajovně, a výsledek byl úplně jiný, s úžasnou vůní, kterou jsem z toho já nedostal. Na to ale bude nutné video (připravuje se).
Když mi přijde balíček s čajem a u něj byla přibalená kartička s návodem na přípravu, asi bych ji užil. Výroba by nemusela být finančně náročná a pro mě jako uživatele by byla příjemnější než text v emailu. Čaj mi přijde až den či dva po emailu a tou dobou už ho třeba nenajdu. A navíc, k dobrému čaji patří i hmatové vjemy. Nechci zírat do počítače, když si chystám čaj.
Vymazat... jen návrh
Jakube, díky za názor. Je fakt, že kartička s návodem, nebo možná ještě lépe nálepka na sáčku, ve kterém je čaj zabalen, by byla praktická. Vyzkoušíme.
VymazatMarku, případně na kartičce odkaz na video. Zejména pokud by šlo o složitější proces přípravy, kde text / obrázky nemusí být dostatečně názorné.
VymazatNení "metoda Gong fu" vlastně v českém přepisu "metoda Kung fu" ? :) Jinak velice oceňuji uvedení sklizně a původu zboží.
VymazatAno, český přepis je Kung-fu čcha. Vymyslet jak pracovat s transkripcemi asijských názvů je jeden z mých obsahově-stylových dluhů.
VymazatRozhodně doporučuji pinyin pro čínštinu. Neznám sinologa nebo čínštináře, který by jej nepoužíval.
VymazatČlánek k tématu: http://www.cinstina.cz/article-peking-or-beijing.html?page=4c2d4cf21188941ab882da6fcfc98f64§ion=2
"Vždy jsem říkal klientům, ať neztrácejí čas zbytečnými analýzami, protože na webu je rychlejší něco rovnou zkusit než nad tím jen na prázdno dumat." - tesat do kamene.
OdpovědětVymazatLíbí se mi to, až na ty drobnosti co jsem psal.
Umím si to představit jako fajn koncept udržitelný i do budoucna - "Co týden, to zajímavý čaj", včetně předplatného - 50g balení každý týden nebo 100g každý druhý, třeba.
Poslední dobou si pohrávám s myšlenkou objednání čajového servisu a přesedlání z laciné kávy co dosud piju na nějaké dobré čaje. Uvidíme. :)
Tohle mě tak baví.
OdpovědětVymazatSypané čaje piju 2 roky. Nikdy jsem o nich nic moc nezjišťoval. Koupil, zalil, vypil, koupil, zalil, vypil.
A dneska?
Louskám tady Zlatou opici. No jasně, že si to objednám.
Akorát si musím do diáře na každé pondělí napsat ... ráno 7.00 - 7.30 - prokrastinace - čte se o čaji.
Díky za objednávku, Petře. O čajích občas něco navíc napíšeme i na Facebooku, aby mohli zákazníci prokrastinovat častěji :-)
VymazatA co přidat ical soubor, nebo QR kód pro uložení do kalendáře? Připomenout každé pondělí? ;-)
VymazatMarku, jenom drobnost. Našel jsem překlep v zápatí webu: s laskou k čaji provozuje... chybí čárka nad a ve slově láskou
OdpovědětVymazatDíky za upozornění, Michale. Opraveno.
VymazatLíbí se mi to. Tím, že se jedná o jeden produkt nemusím mít strach, že koupím špatně :-) Jsme zvědavý jaké budou výsledky.
OdpovědětVymazatZajímavá myšlenka. Znamená to ale, že za týden bych si už Opici neobjednal?
OdpovědětVymazatAno, Honzo, za týden už Zlatá opice objednat nepůjde.
Vymazatgratulujem k elegantne vyriesenemu problemu ako si zacinajuci konzument vyberie spomedzi styridsiatich skvelych cajov ten spravny.
OdpovědětVymazatprajem vela obchodnych uspechov.
zlata opica zakupena (cez prazskeho kamarata). ochutnavka bude o 2 tyzdne. balenie je vraj take pekne ze to kamarat nechce ani otvorit a necha to az na akciu.
VymazatČaj týdne je parádní nápad. Krásně čisté provedení. Rozhodně je lepší začít takto, než na web umístit jen nějaké odpočítávadlo.
OdpovědětVymazatA vidím, že se podařilo vyřešit i problém s prezentací gramáže.
VymazatDíky za milé hodnocení, Filipe. Prezentace gramáže je zatím provizorní, ještě zpracovávám nápady z komentářů k tomu minulému článku a zkusíme to vylepšit. Teď jsme chtěli hlavně začít rychle a jednoduše.
VymazatEste by to chcelo dotiahnut objednavkovy formular. Ked nevyplnim nejake policko, vyhodi mi hlasku "Please fill out this field".
OdpovědětVymazatVlado
Děkuji za upozornění, Vlado. Mohu se zeptat, jaký jazyk máte nastavený v prohlížeči? Ono to na tom totiž asi bude závislé -- mně to hlásí "Vyplňte prosím toto pole."
VymazatMám Firefox, lokalizáciu EN-US. Je teda možné, že je to tým. Myslím ale, že keď som na českom webe, celý jeho obsah je po česky, mali by byť v tomto jazyku i chybové hlášky. Dáva vám to zmysel?
VymazatVlado
Vlado, dává mi to smysl, máte pravdu. Podíváme se na to.
VymazatSkvělý nápad. Mám dotaz – ještě nepadlo slovo o propagaci, jak plánujete získávat návštěvníky? Originální koncept a prozákaznický přístup jsou super a jako příznivce čaje mě hodně zaujaly, ale asi je potřeba je ze začátku nějak podpořit :-).
OdpovědětVymazatDobrá otázka, Marku. I to je předmětem tohoto experimentu. Pro začátek vyzkoušíme různé kombinace PPC reklamy a sociálních sítí. Když to nebude stačit, budeme vymýšlet další. O všem tady chci průběžně psát.
VymazatPřekvapilo mně a to dost,že používáte šablonu a to i pro obchod ?Nápadu a experimentu fandím,ale tohle jsem nepochopila,pro mně je to překážka,ale pro Vás ?Jak to tedy je ?
OdpovědětVymazatKočičko, tento blog není součástí obchodu. Je můj osobní a jednoduchá šablona Bloggeru mi tady vyhovuje. Pro Čaj týdne šablonu nepoužíváme, protože jsem žádnou vhodnou nenašel, ale kdybych našel, klidně bych ji použil. Nevidím na typových, ověřených řešeních nic špatného.
VymazatCo uděláte, když se čaj vyprodá už za tři dny? Nasadíte jiný, nebo necháte zákazníky vyčekat až do dalšího čaje? ;)
OdpovědětVymazatNa vybrané čaje týdne jsme pořídili dost velké zásoby, takže spíš vnímám jako větší riziko to, že se neprodají :-) Máme sice připravenou i pojistku pro případ, že by objednávek bylo příliš a nestíhali jsme expedovat, ale zatím jich je tak akorát.
VymazatPřeji pěkný podvečer. Pokud to není tajné, na jakém systému jste web stavěli? Je web napojený na další systémy, sklady, CRM, email systémy, dopravce?
OdpovědětVymazatChybí mi tam info na které jsou všichni zvyklý: kdy bude čaj doma.
Michale, systém je velmi triviální (teď z hlavy nevím, jak se jmenuje; zjistím), nenapojený na nic. Přednost měla rychlost implementace. To ostatní vymýšlíme pro kompletní e-shop a bude nám to trvat ještě hodně dlouho.
VymazatKdy bude čaj doma, se píše hned na začátku objednávkového formuláře.
Taky by mě zajímalo, na čem je to postavené.
VymazatA na finální verzi shopu budou určitě dostupné i ty odsud, takže až najdu nějakou bombu tak určitě půjde objednat i později. Takže fandím a děkuji!
Marku, přemýšleli jste v souvislosti s "Čajem týdne" nad možností subskripce?
OdpovědětVymazatVojto, nad předplatným přemýšlíme pro hlavní e-shop a je možné, že ho začneme testovat už na Čaji týdne, ale možná je na to týdenní perioda moc krátká.
VymazatJe pravda, že týdenní perioda by byla asi krátká, ale dokážu si představit např. měsíční. Voucher na (např.) půlroční odběr si dokážu velmi dobře představit jako skvělý vánoční dárek rodičům...
VymazatTo je dobrý nápad, Karle, díky! Na vánoční sezónu chceme něco vymyslet a tohle by se hodilo.
VymazatTo zpracování je fakt perfektní, informace jsou skvěle prezentovány! Neuvažujete (třeba to tak už je, jen jsem si toho nevšiml) o uchování historie? Třeba se někdo za týden bude chtít podívat, jak to vlastně vypadalo na obrázku, když si čaj kupoval. Nebo ho bude zajímat, jestli tam nejsou informace o čaji, který už má doma...
OdpovědětVymazatAno, historii máme připravenou a od druhého nebo třetího týdne bude dostupná.
VymazatSmekám. Udělat eshop s jedním produktem, který se každý týden obmění, je fajn nápad. Vytvořit ho minimalisticky, s čtivým textem a vlastníma fotkama.. super. Ale udělat ho pro motivaci a udržení morálky k tvorbě hlavního eshopu? Prostě skvělé :)
OdpovědětVymazatTěším se na finální verzi plnohodnotného eshopu a držím palce!
PS: Čaj piju v sáčcích (ach.. já vím) a nikdy jsem se o něj víc nezajímal. Teď vím, že budu :)
Díky, Jirko. Věřím, že Vám dobrý čaj zachutná.
VymazatZajímavé!
OdpovědětVymazatTeď jsem otevřel balíček, paráda, ale třeba místo pozvánky do čajovny bych ocenil nějakej pěknej letáček s informacema o čaji. A osobně bych preferoval vyloženě pěkně zpracovanej letáček a ne etiketu nalepenou na balení.
OdpovědětVymazatDíky za připomínku, Jaroslave. Pokusíme se součásti balení vyřešit lépe.
VymazatBaliček dorazil v pořádku, právě piju první nálev. Super nápad.
OdpovědětVymazatNení to zbytečný luxus nutit zákazníka každý týden platit dobírku?
OdpovědětVymazatNemyslím si, že bychom někoho k něčemu nutili, ale nevím, zda správně rozumím otázce. Pokud tím myslíte to, že by šlo snížit náklady na poštovné tím, že by se neplatilo dobírkou, pak máte pravdu a na jiných možnostech platby pracujeme. Koncovou cenu to ale zas tak podstatně neovlivní.
VymazatČaj týdne mi trochu připomněl kosmetické boxy. Jednou za měsíc balíček s překvapením.
OdpovědětVymazatPokud se nemýlím, LadyBox, SenzaBox apod. obsahují pouze vzorky a jejich obsah není předem znám. To je vzhledem k tomu, že vzorky jsou na hranici reklamy a obchodu určitě zajímavý obchodní model, ale od Čaje týdne se dost liší. My bohužel musíme prodávat za plnou cenu.
VymazatBalíček došel - super rychlost. :-) Těším se na první nálev.
OdpovědětVymazatPrvní co jsem ale udělal bylo, že jsem šel zpět na stránky Čaje týdne abych se koukl jak se čaj připravuje. S vizí toho, že za týden bude v nabídce jiný čaj jsem si vytiskl celou stránku pro jistotu do PDF.
Návrhy:
- nastylovat CSS webu pro tisk (prosím, prosím)
- přibalit k balíčku papírek s návodem
Jinak mi celý koncept Čaje týdne velmi vyhovuje a defacto ani plnohodnotný e-shop nechci. Necháte tento projekt běžet paralelně i s novým e-shopem dál?
Díky, Honza
Díky za komentář, Honzo. Také se přikláním k tomu, abychom k čaji přibalovali kartičku s návodem.
VymazatPokud jde o tiskové CSS, jak by Vám tisková verze stránky vyhovovala nejlépe? S menšími obrázky a užším textovým sloupcem?
No tiskl jsem si to na A4 a vytisklo se mi 7 listů se sedmi obrázkama, textem, dvěma formuláři + políčkem na odběr newsletteru a informacích o průběhu objednávky.
OdpovědětVymazatOsobně by mi stačil název čaje, čajový týden, ta hezká hlavní fotka připraveného čaje, klidně i mapka, popisné texty o čaji, přípravě a původu.
Informace o způsobu objednání a zaslání jsou mi tu nic, snad jen text v zápatí o provozovateli není důvod skrývat - když se bude papír někde válet a po čase si nevzpomenu odkud čaj byl.
Mám za to, že skrytím formulářů, nadbytečných obrázků a úpravou písma lze docílit hezkého tisku na jeden list a vytvoření klidně toho příbalového informačního letáku, který nás v balení několik hledalo.
Honza
Máte pravdu, formuláře v tiskové verzi určitě schováme.
VymazatTak se vám to povedlo, neodolal jsem a koupil jsem i druhou várku... Každopádně mě ještě napadlo, jestli byste nesepsali stručný návod na přípravu metodou Gong Fu Cha, bylo by to určitě příjemnější přímo od vás, než to projíždět na Wiki. A zas tolik času si myslím, že to nezabere. A jak to tak vidím, tak asi budu pravidelným zákazníkem, takže - o věrnostním programu jste nepřemýšleli? :D
OdpovědětVymazatJaroslave, už máme roztočený videonávod, ale chce ještě trochu doladit.
VymazatS věrnostními programy typu sbírání různých bodů apod. mám na webu spíš špatné zkušenosti, ale nějakou odměnu pro věrné zákazníky bychom určitě vymyslet chtěli.
Neodolal jsem a také provedl objednávku, přihodím své dva centy :-).
OdpovědětVymazatLíbí se mi rychlost dodání. Nevím, jak dokážete zajistit doručení R zásilky do druhého dne. Mně s takovými balíčky Pošta obvykle bloudí 2-5 dní.
Líbí se mi ručně psaný vzkaz na vizitce.
A co se mi nelíbí. Na webu je čaj označen jako "Superior", ale etiketa o tom nic neříká. Čajaři obvykle vědí, jak čaj připravit, ale nebylo by na škodu dát na etiketu základní návod.
Jinak čaj chutná dobře. Porovnal jsem ho se standardní třídou Lung Ching a má o chloupek plnější chuť :-).
*Upozorňuji, že jsem od konkurence ;-).
Díky za komentář. S etiketou i návodem se polepšíme. Mám radost, že Vám chutná.
VymazatMarku, dnes jsem uskutečnil svou druhou objednávku. Chci jen upozornit, že email s potvrzením objednávky stále chodí od -neznámý odesílatel-. Ničemu to nevadí, ale nevypadá to dobře. Nejspíš kódování, používám centrum email.
OdpovědětVymazatDíky za informaci, Jendo. Podívám se na to.
VymazatNení zač. Potvrzení o odeslání objednávky již přišlo v pořádku.
Vymazat