pondělí 20. dubna 2015

Jak remarketingem (ne)otravovat zákazníky

To musí být velká firma, mají reklamu všude. Tak někteří vnímali remarketing v jeho začátcích. Pak se povědomí rozšířilo a obdiv vystřídala obava o soukromí. Nakonec si lidé zvykli a dobře nastavený remarketing už asi většině nevadí.

Jednu věc vám ale zákazníci jen tak neodpustí: když je vytrvale pronásledujete inzerátem na něco, co si už od vás koupili. Nevědí, že se to u dynamického remarketingu řeší dost složitě a že tomu ani 100% zabránit nejde. Jsou přesvědčeni, že něco děláte špatně. A když si zákazník myslí, že něco děláte špatně, je to… inu špatné.

Proto důsledně nastavuji remarketingové seznamy jen na návštěvníky, kteří daný cíl ještě nesplnili. Je to pracnější, je to v součtu asi trochu dražší a pár dobrých příležitostí mi možná uteče, ale jsem přesvědčen, že to patří k budování značky. Nechci, aby si zákazníci mysleli, že jsme pitomci.

Mimochodem, na poslední dva týdny jsem vypnul všechny placené, na prodej orientované kampaně (tj. AdWords a Facebook) včetně remarketingu a víte, co se stalo? Návštěvnost stoupla o 6 % a konverzní poměr objednávek o 65 %.

4 komentáře:

  1. Prozradíš Marku, jaké seznamy vytváříš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karle, o těch neprodejních píšu v předešlém článku. Prodejních jsem postupně zkoušel víc, např. aktuální čaj pro ty, kdo ho ještě neviděli, několik posledních čajů pro ty, kdo už na webu nebyli déle, předešlý čaj pro ty, kdo si ho nekoupili z titulky atd.

      Ono je to dost komplikované, protože se mi čaje mění po kalendářních týdnech, ale remarketing neumí absolutní data. Navíc jsou lidé, kteří kupují (skoro) každý týden, takže jsem zkoušel i kombinace typu navštívili posledních 14 dní + nenakoupili posledních 7 dní.

      Vymazat
  2. Poslední odstavec mně samozřejmě zaujal. Co bylo podstatou zvýšení návštěv a konverzí v posledních dvou týdnech?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radku, nejspíš souběh více příčin: dílem náhoda (víc doporučení, zvýšení hledanosti něčeho, na co vycházíme dobře apod.), dílem reklama kanibalizuje přirozenou návštěvnost (víc než polovina zákazníků nakupuje opakovaně), dílem setrvačnost starých kampaní (nákupní cyklus nových zákazníků trvá až dva měsíce).

      Vymazat

Díky za váš čas věnovaný článku a za váš komentář. Všechny věcné připomínky, doplnění či otázky k článku mi pomohou posunout náš obchod dál. Nechcete-li komentovat veřejně, napište mi prosím na marek@sovavsiti.cz.