tag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post7199322893064471975..comments2022-12-13T15:45:04.149+01:00Comments on Do košíku: Jak měříme Net Promoter ScoreMarek Prokophttp://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-92046392158498079722016-05-20T16:03:41.275+02:002016-05-20T16:03:41.275+02:00Pavle, dřív aktuální čaj v prodeji převažoval, ale...Pavle, dřív aktuální čaj v prodeji převažoval, ale dnes, kdy máme čajů už přes stovku, to tak výrazné není -- od oka dělají aktuální čaje každý týden maximálně tak čtvrtinu prodaného objemu, většinou méně.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-65051239199910921712016-05-20T14:04:06.166+02:002016-05-20T14:04:06.166+02:00Když koukám na web, tak by mě velmi zajímalo jaký ...Když koukám na web, tak by mě velmi zajímalo jaký je poměr prodejů mezi čajem týdne a ostatními čaji? Jak moc je tento typ propagace funkční?Pavel Hanušhttps://www.blogger.com/profile/13023495756972566628noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-10381486544692045842015-05-18T12:57:47.864+02:002015-05-18T12:57:47.864+02:00Zkusili jsme zkopírovat Markův koncept, jen místo ...Zkusili jsme zkopírovat Markův koncept, jen místo čajů u prodeje vína na Vajn.cz. Opět se potvrdilo, že ideové plagiátorství nese jen zlomek úspěchu originálu. Prodáváme totiž řádově méně než Čajtýdne. Pokud ovšem Marek neprodává v desítkách týdně. Pak totiž prodáváme o dva řády méně...atd.Honza Nedvědhttp://www.vajn.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-12899433929184666702015-04-22T14:49:30.036+02:002015-04-22T14:49:30.036+02:00Ano, to jsou dobré otázky, Petře. Taky jsem si je ...Ano, to jsou dobré otázky, Petře. Taky jsem si je kladl a stále kladu. Ono to jde i otočit: proč se ptát segmentu, který si ještě naše služby a zboží nemohl dostatečně vyzkoušet, nemá informace k rozhodování a tedy ani důvod nás doporučovat?<br /><br />Asi jde o to, co je pro nás zrovna důležité. V různých fázích vývoje to mohou být různé věci, ale zrovna teď je to především retence. Chceme se maximálně věnovat současným zákazníkům a méně se soustředíme na získávání nových. Do toho se pustíme, až si budeme úplně jistí, že stálým zákazníkům poskytujeme tu nejlepší možnou službu.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-17170963713456706762015-04-22T14:37:33.429+02:002015-04-22T14:37:33.429+02:00Díky! Jde mi spíš o to, proč se zabývat zrovna seg...Díky! Jde mi spíš o to, proč se zabývat zrovna segmentem, který už nějakou úroveň loajality dokázal – nps pak nereflektuje loajalitu celkově, ale jen jen té užší části "funnelu" a feedback od zákazníků, co podruhé neobjednají se k vám (tudy) nedostane. Takže jsem to myslel spíš myslel tak, jestli vám toto nastavení přijde fakt OK. :-)Peter Kahounhttps://www.blogger.com/profile/14143045342362555900noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-77414372974589311412015-04-22T14:22:39.455+02:002015-04-22T14:22:39.455+02:00Protože takové zákazníky zatím neumím na webu rozp...Protože takové zákazníky zatím neumím na webu rozpoznat, Petře. Museli bychom kromě počtu objednávek posílat do GTM i datum té poslední a z něj odhadovat, zda už zákazník čaj dostal a ochutnal. <br /><br />Technicky řešitelné to je, mohl bych to zkusit, ale nejsem si jist, zda je to metodicky správné. Když jde zákazník na web poprvé po objednávce, většinou si jde přečíst návod k zakoupenému čaji, a ještě ho tedy neochutnal.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-62530988686129089392015-04-22T13:27:07.741+02:002015-04-22T13:27:07.741+02:00> Otázku zobrazujeme [na webu] jen zákazníkům, ...> Otázku zobrazujeme [na webu] jen zákazníkům, kteří už u nás nakoupili aspoň dvakrát…<br /><br />Proč ne dříve? (Čekal bych ty nejzajímavější odpovědi ve fázi mezi "přišla mi první objednávka" a "vrátil jsem se potom na web podruhé".)Peter Kahounhttps://www.blogger.com/profile/14143045342362555900noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-59857868268505693682015-04-22T10:48:33.249+02:002015-04-22T10:48:33.249+02:00Milane, Čaj týdne se uživí (je v mírném zisku) a m...Milane, Čaj týdne se uživí (je v mírném zisku) a meziročně roste zhruba o 100-150 %, což je z nuly snadné :-) Zatím se ale prvnímu byznysplánu neblíží ani náhodou, což je jednak chyba toho plánu -- někdy ho musím aktualizovat -- a jednak tím, že do rozvoje skoro nic neinvestujeme a necháváme tomu zatím volný průběh.<br /><br />Nad opravdovým e-shopem stále přemýšlím, ale zatím nemám moc jasnou představu, v čem všem by se měl od současného lišit. Zákazníci už teď používají Čaj týdne v podstatě jako běžný e-shop -- roste průměrná hodnota objednávky, váha i počet položek v objednávce. Teď v březnu připadalo na jednoho zákazníka 272 gramů prodaného čaje, loni v březnu to bylo 155 gramů.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-29387106548286066572015-04-22T10:29:14.544+02:002015-04-22T10:29:14.544+02:00Ano, Jakube, to zní rozumně.Ano, Jakube, to zní rozumně.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-38173625319101257462015-04-22T10:25:42.575+02:002015-04-22T10:25:42.575+02:00Jak si vůbec Čaj týdne celkově vede? Když jsem kdy...Jak si vůbec Čaj týdne celkově vede? Když jsem kdysi viděl ten business plán, z jaké části je již naplněn?<br />A v jakém časovém horizontu lze očekávat opravdový eshop?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-71167043572141460172015-04-22T08:56:10.062+02:002015-04-22T08:56:10.062+02:00Ahoj Marku, čaje nekupuji a tak nevím přesně, jak ...Ahoj Marku, čaje nekupuji a tak nevím přesně, jak to na Tvém webu funguje. Tedy jen teoretizuji. Osobně si myslím, že ta nízká bodová hodnocení nejsou z pohledu těch, kdo hodnotili jako nízká vnímána. Mohou si například nechávat rezervu pro další hodnocení (pokud by v budoucnu byli ještě o nějaké požádáni). Co kdyby příště chtěli dát bodů více? Už na to nemají rezervu. A dále to vnímám tak, že ti co nedali na první dobrou plný počet bodů, se nad tím skutečně zamysleli a o to je to hodnotnější signál zákaznické reakce. Protože tomu věnovali více času a více úsilí. Než jen v rychlosti dát plný počet bodů bez hlubšího zamyšlení.Jakub HLadkýhttp://www.hladky.netnoreply@blogger.com