tag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post1341813072861334082..comments2022-12-13T15:45:04.149+01:00Comments on Do košíku: Jak najít nejúspěšnější zbožíMarek Prokophttp://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-42712431144070194272015-10-09T12:33:25.722+02:002015-10-09T12:33:25.722+02:00Není to tím, že znovu, tedy opakovaně je nakupovan...Není to tím, že znovu, tedy opakovaně je nakupovan čaj který chutnal? Ty s 5 a 3 % opakovaných nákupu nejsou dobré... Nesplnili očekávání. Asi pro mě nejjednodušší vysvětlení..Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15650925059802850985noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-23654042137525987612015-06-19T12:01:20.954+02:002015-06-19T12:01:20.954+02:00Michale, ty dva čaje jsou jen příklad. Přibližně s...Michale, ty dva čaje jsou jen příklad. Přibližně stejně úspěšných (nebo úspěšnějších) jako Pai Mu Tan máme dalších asi 10 čajů všech možných typů (namátkou: Muskatelový Darjeeling, Meng-chaj Lang-che 2008, Keemun, Ceylon Teabank atd.).<br /><br />Zelené čaje jsou na tom obecně hůř, první jsou Dračí oči se 17% opakováním objednávek a další Pi Luo Chun se 13 %.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-60414072010047765352015-06-19T11:51:56.211+02:002015-06-19T11:51:56.211+02:00Ano, pokud zákazník objedná tentýž čaj řekněme do ...Ano, pokud zákazník objedná tentýž čaj řekněme do měsíce od první objednávky, pak ho asi chce víc. Ale to je jen část objednávek. Průměrná doba mezi objednávkami téhož čaje stejným zákazníkem je 105 dní a maximum je 527 dní.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-79893278005983864952015-06-19T11:47:04.886+02:002015-06-19T11:47:04.886+02:00Jane, inzerce a způsob nabídky mají vliv především...Jane, inzerce a způsob nabídky mají vliv především na první nákup daného čaje. Předpokládám, že o opakovaných nákupech už víc rozhoduje to, jak čaj zákazníkovi chutná (a cena, ale tu skoro neměníme).<br /><br />Celkový objem prodeje je deskriptivní (historická) metrika, já ale potřebuju metriku prediktivní. Booking.com zřejmě nic lepšího než objem prodeje nemá, protože je jen zprostředkovatel. My se víc podobáme výrobcům, a proto máme k dispozici pestřejší data.<br /><br />Personalizaci webu plánujeme, ale chce to ještě trochu větší objem dat. Zatím personalizujeme e-mailingy a učíme se na nich, co funguje a co ne.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-52935621422058052732015-06-19T10:46:00.744+02:002015-06-19T10:46:00.744+02:00Lidi evidentně dají na reklamu. Bílý čaj prostě tá...Lidi evidentně dají na reklamu. Bílý čaj prostě táhne. Navíc, alespoň pro mne, je Pai Mu Tan chuťově jiný, zváštní a velmi lahodný (lehce navinulý) narozdíl od většiny jiných zelených/bílých čajů. Nejspíš proto ta opakovanost.<br />A Lung Ching je prostě pecka všech zeleňáku, proto to bylo na první dobrou :)<br />Zajímavější bude hledat korelace u jiných čajů. tucanhttps://www.blogger.com/profile/17035867883333192851noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-75918324803220118152015-06-19T10:38:49.954+02:002015-06-19T10:38:49.954+02:00Opakovana objednavka moze znamenat ze clovek chce ...Opakovana objednavka moze znamenat ze clovek chce toho caju proste viac. Skusil by som pre tieto caje ponuknut vacsie balenie za jemne znizenu jednotkovu cenu. Vyhody - 1) menej prace pri baleni mensieho poctu vacsich zasielok 2) mensie sumarne postovne 3) zakaznik dostane rovnake mnozstvo caju za menej penazi 4) zakaznik nemusi chodit/cakat na postu.<br /><br />Ja si caj ktory mi chuti (bezny sackovy Lipton yellow label na rano ked je malo casu, oolong alebo genmaicha do prace kde pocas dna stihnem vypit 2 odvary) kludne kupujem na 1/2 roka vopred pretoze proste viem ze kvalita za ten cas neutrpi a vypijem ich.Andrejhttps://www.blogger.com/profile/13770625208527797451noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-47447490013541221212015-06-19T03:38:28.934+02:002015-06-19T03:38:28.934+02:00Marku, v prvním paragrafu jste položil velmi zajím...Marku, v prvním paragrafu jste položil velmi zajímavou otázku, ale pak jste podle mě ujel pryč, protože následující odstavce nijak nerozvádí myšlenku "ale i to, jak dobře ho umíme nabídnout"..<br /><br />Třeba mi něco uchází, je 3 ráno, ale kde jsou nějaké metriky kolik (alespoň v dílčích poměrech) jste utratily za inzerci jednoho, nebo druhého čaje? O čem mám diskutovat?<br /><br />Z mého pohledu je to pak spíše - no tak holt na jednom buď a) utratili více na inzerci nebo b) holt má i atraktivnější název "Imperial" / Bílá Pivoňka, který táhne, a obzvláště klientelu Čaje Týdne ;) + c) no brainer, ten čaj je prostě dobrý, chutný, o tom to je. <br /><br />Pak mě zaujal ten poslední paragraf. Booking.com to dělá tak, že ač hoteliérům řekne, že XX metrik hraje roli,ať se snaží, ve skutečnosti přes 80% váhy pro výši zobrazení ve výpisu má metrika celkového objemu prodeje, která přebíjí vše ostatní. Ale to vy na 100% víte, asi i lépe.<br /><br />Takže pro ČT, který se nevypisuje ve sloupici, se nabízí model odznáčků zobrazující buď body nebo procenta popularity. Ale jde to i bez nich - koneckonců, vadilo by mi, že to naruší hezký minimalistický design. Buď bych tedy jako default seřazení pro ČT navrhoval dle prodeje anebo bych experimentoval s obrysovými barvami, tak jak jste to zkoušel s konverzním tl. v newsletteru. Mohli by mít malé vysvětlení barev obrysů fixnuté ve scrolováním po pravé straně - most popular, best rated, etc.. Což je také docela agresivní. Ale co není z těch levných řešení? Jediné jiné správné řešení je být tak chytrý jako Amazo.com HP po již prvním nákupu a nevymazaných cookies :) To je podle mě mnohem zajímavější cesta. Když si koupím tenhle čaj, který si budu chtít koupit příště? Vy mi řekněte. <br /><br />Já jsem na to moc líný :)<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16423847056640075681noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-35429075668494095592015-06-18T23:14:20.025+02:002015-06-18T23:14:20.025+02:00Spočítali z evidence objednávek. Není to nic složi...Spočítali z evidence objednávek. Není to nic složitého.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-28321775988270148352015-06-18T23:13:14.895+02:002015-06-18T23:13:14.895+02:00Vykládám si to tak, že jeden chutná lidem víc než ...Vykládám si to tak, že jeden chutná lidem víc než druhý, přesněji řečeno, jeden naplňuje očekávání lépe než druhý.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-70759879414902141522015-06-18T17:20:39.975+02:002015-06-18T17:20:39.975+02:00A můžu se zeptat jakým způsobem jste se k těmto da...A můžu se zeptat jakým způsobem jste se k těmto datum dostali? Uncaria ČRhttp://www.uncaria.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-88609844042322690082015-06-18T17:04:47.680+02:002015-06-18T17:04:47.680+02:00na druhou stranu, když oba čaje mají stejné prodej...na druhou stranu, když oba čaje mají stejné prodeje i zisky, nezbývá než si polořit otázku, v čem je teda háček?<br /><br />Dan PéderAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-14884673748933307402015-06-18T16:29:21.679+02:002015-06-18T16:29:21.679+02:00Ano, ale loajalitu zákazníků měříme jinak a je slu...Ano, ale loajalitu zákazníků měříme jinak a je slušná. Se zbožím to souvisí jen velmi volně. Jsou zákazníci, kteří už objednali víc než třicetkrát (což je dost extrém, ale okolo 10 objednávek je vcelku normální), a přitom žádný čaj opakovaně.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-3390944527035845422015-06-18T16:13:10.456+02:002015-06-18T16:13:10.456+02:00Ano, částečně. Ale je to z pohledu toho jednoho ko...Ano, částečně. Ale je to z pohledu toho jednoho konkrétního produktu. Já měl na mysli podívat se na to z pohledu zákazníka. To že zákazník nekoupí opakovaně stejný čaj neznamená, že nemůže být loajální. Jen prostě pokaždé koupí jiný čaj (třeba rád experimentuje).Hellishhttps://www.blogger.com/profile/16353685955889480354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-56338167621792414492015-06-18T16:05:00.031+02:002015-06-18T16:05:00.031+02:00Tak ono je to už částečně obsažené v tom procentu ...Tak ono je to už částečně obsažené v tom procentu opakovaných objednávek. Jsou zákazníci, kteří si některé čaje koupili už popáté.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-33821948877786174342015-06-18T16:02:34.540+02:002015-06-18T16:02:34.540+02:00Jo, taky mne to napadlo. A jednou už jsme to vlast...Jo, taky mne to napadlo. A jednou už jsme to vlastně použili i na Facebooku.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-50381144203378844992015-06-18T15:56:12.917+02:002015-06-18T15:56:12.917+02:00Dobrý point. Ještě by bylo zajímavé podívat se, ja...Dobrý point. Ještě by bylo zajímavé podívat se, jaký dopad to má na loajalitu.<br /><br />Dá se předpokládat, že zákazník, který je s čajem spokojený jej bude u vás kupovat déle a častěji než zákazník, který ten stejný čaj znovu nekoupí. I když ten zase může zkoušet kupovat různé jiné čaje. Bylo by imho zajímavé to změřit. Co myslíte?Hellishhttps://www.blogger.com/profile/16353685955889480354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-23170122430078637992015-06-18T15:55:39.965+02:002015-06-18T15:55:39.965+02:00Nabízí se dát tyn úspěšnější do speciálního mailng...Nabízí se dát tyn úspěšnější do speciálního mailngu lidem, kteří dlouho neobjednali a to ve smyslu: nejoblíbenější čaj, ten si zamilujete i vy.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11889659778272285211noreply@blogger.com