tag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post7310958822620365070..comments2022-12-13T15:45:04.149+01:00Comments on Do košíku: Testujeme e-mailing zákazníkůmMarek Prokophttp://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comBlogger23125tag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-45284574281321214312014-07-28T11:22:44.023+02:002014-07-28T11:22:44.023+02:00Petře, to je jednak součást našeho vlastního systé...Petře, to je jednak součást našeho vlastního systému na evidenci a zpracování objednávek, jednak používáme Google Analytics a MailChimp.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-63303739109046077662014-07-22T08:36:03.997+02:002014-07-22T08:36:03.997+02:00Nevím zda to již bylo zodpovězeno, ale kde shoroma...Nevím zda to již bylo zodpovězeno, ale kde shoromažďujete a třídíte data ? Jako poslední objednávka její hodnota, reakce klienta na emailing, případně jeho návštěvnost webu atd ? Je to součást CMS ? Petr F.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-10764374555305373722014-07-20T00:27:50.550+02:002014-07-20T00:27:50.550+02:00Přeji hodně zdaru, emailing je alchymie:)Přeji hodně zdaru, emailing je alchymie:)Petroušhttp://www.quadronet.cz/eshop-na-miru/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-38713786696033647142014-07-19T18:10:04.414+02:002014-07-19T18:10:04.414+02:00Jestli hledáte příčinu těch, kteří neobjednali, u ...Jestli hledáte příčinu těch, kteří neobjednali, u mě šlo o podmínku „jen do konce tohoto týdne“. I když mě nabídka moc potěšila, byl to pro mě moc krátký limit. Čaje vybírám jen když mám náladu, zásoby z minulé objednávky se ještě netenčí a tak jsem hned věděl, že se do eshopu nepoženu.<br /><br />Kdyby šlo o nějaký dlouhodobější promo kód (třeba na měsíc dopředu), jsem si skoro jistý, že bych kvůli němu uspíšil objednávku, kterou takhle klidně můžu nechat až na moment, kdy čaj skoro dojde (klidně o měsíc a víc později).<br /><br />Vzorek jako bonus mi přijde jako skvělý nápad a narozdíl od nějakých sleviček mě hned lákal.Dalibor Šimáčeknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-20060358762048158972014-07-15T12:43:41.243+02:002014-07-15T12:43:41.243+02:00OK, mimochodem, časem možná k oblíbené Etiopii a d...OK, mimochodem, časem možná k oblíbené Etiopii a dripperu pořídím i čaj, ale musím mu přijít na chuť, zatím mě oslovuje jen Yogi, rád si nechám doporučit něco podobného, ale "bezmléčného" ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16695238622733580401noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-29392365212535595672014-07-15T12:37:22.582+02:002014-07-15T12:37:22.582+02:00Marceli, vím, že to Mailchimp umí. Ale přesně jak ...Marceli, vím, že to Mailchimp umí. Ale přesně jak píšeš, než to nějak zautomatizujeme, chci mít rozumnou míru jistoty, že to děláme dobře. Proto s tím nejdřív experimentuju v malém ručně.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-5810147240541468862014-07-15T12:33:15.201+02:002014-07-15T12:33:15.201+02:00Marku, modul E-commerce umožňuje segmentovat přímo...Marku, modul E-commerce umožňuje segmentovat přímo v Mailchimpu dle celkové útraty, počtu nákupů a s trochou dobré vůle i dle data objednávky. <br /><br />Ještě k tématu samotnému - uvažuješ o automatizaci těch e-mailů? Neobjednal v termínu (u tebe těch 35 dnů), kdy obvykle objednává, lup, pošlu mu připomenutí.<br /><br />Já řeším s klientem podobný sortiment a tohle je docela oříšek, který se nám ještě nepodařilo úplně rozlousknout - zákazník může změnit frekvenci pití svého oblíbeného nápoje, do hry vstupuje velikost balení apod. Hranice mezi "dlouho jste u nás nebyl, neděje se něco" a "proč mě otravují" bývá dost tenká. <br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16695238622733580401noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-77728885262606060762014-07-14T23:04:03.720+02:002014-07-14T23:04:03.720+02:00A ještě dodatek: Ze našeho e-mailingu se samozřejm...A ještě dodatek: Ze našeho e-mailingu se samozřejmě jde jedním kliknutím odhlásit. Pokud to zákazník udělá, nedostane už nikdy nic, leda by si e-mail znovu výslovně přihlásil.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-6162479704251236272014-07-14T23:02:10.539+02:002014-07-14T23:02:10.539+02:00Dobrá otázka, Ondřeji. Nejspíš budeme vycházet z p...Dobrá otázka, Ondřeji. Nejspíš budeme vycházet z průměrné doby mezi objednávkami každého jednotlivého zákazníka a z toho, jak reagoval na předešlé e-maily. Pokud například někdo nakupuje pravidelně jednou za měsíc a pak najednou tři měsíce nic, zkusíme mu napsat. Když zareaguje objednávkou, zkusíme to asi ve stejné situaci znovu, když nezareaguje, už ho nebudeme obtěžovat. Vliv na to může mít i to, jak navštěvuje web,Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-14787470915591476792014-07-14T22:51:46.126+02:002014-07-14T22:51:46.126+02:00Zajímavou informací by byl postup, jakým budete pr...Zajímavou informací by byl postup, jakým budete provádět opakovaný e-mailing? Myšleno opakovaný na již dříve obesílané adresy. Podle čeho volit skupinu, která bude opakovaně zahrnuta a hlavně po jaké době od posledního e-mailingu. Cílem celé této problematiky je přinesení objednávky, ale rozhodně ne za cenu ztráty zákazníky. Nebo myslíte, že je lepší na opakovaný e-mailing zcela zanevřít, a navazovat či upevňovat vztah se zákazníkem v době jeho svátku či ve významných dnech jako jsou vánoce či obdržení první sklizně Darjeelingu?<br />Jinými slovy, kde je hranice mezi spamem a e-mailingem ... Ondřej Vomáčkahttp://www.vomackaondrej.cz/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-60281733047073283812014-07-14T18:37:00.998+02:002014-07-14T18:37:00.998+02:00RFM počítá přímo e-shop, napojení na Mailchimp zat...RFM počítá přímo e-shop, napojení na Mailchimp zatím automatické není. Nejprve musím vyzkoušet, jak by napojení mělo ideálně fungovat.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-47892731446070148942014-07-14T18:06:37.105+02:002014-07-14T18:06:37.105+02:00Dobrý den, RFM si počítáte v exelu nebo to dělá př...Dobrý den, RFM si počítáte v exelu nebo to dělá přímo eshop? Napojení na MailChimp probíhá také automaticky?<br />Děkuji za super inspirativní blog!Michalhttp://www.emanuela.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-56094420362509102392014-07-14T17:46:04.029+02:002014-07-14T17:46:04.029+02:00Ivo, pro začátečníky máme tuhle skvělou kombinaci ...Ivo, pro začátečníky máme tuhle skvělou kombinaci :-)<br /><br />http://www.cajtydne.cz/a/balicek-listopad-2013 + http://www.cajtydne.cz/gong-fu-cha-set-skloMarek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-33667843581882516412014-07-14T17:40:44.696+02:002014-07-14T17:40:44.696+02:00Marku, já snad kvůli vašim článkům začnu u vás obj...Marku, já snad kvůli vašim článkům začnu u vás objednávat a taky hlavně začnu pít čaj :-) Rád bych se tak účastnil těchto experimentů :-)Ivohttp://www.ivokylian.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-39637224144172240302014-07-14T16:45:51.344+02:002014-07-14T16:45:51.344+02:00Jsem jeden z těch, co nakoupili díky personalizova...Jsem jeden z těch, co nakoupili díky personalizované nabídce vzorku zdarma:) U mě jste se skvěle trefili do jarního období, kdy mi došly nasyslené čaje ze zimy a čekal jsem na čerstvé čaje letošního jara - čerstvý Darjeeling jsem sice už letos ochutnal, ale i tak přišel vhod:) Díky.Ondřej Martinekhttp://blog.ondrejmartinek.cz/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-70914466788946408642014-07-14T16:21:01.736+02:002014-07-14T16:21:01.736+02:00Tomáši, rozhodně je dobře, když RFM počítá v reáln...Tomáši, rozhodně je dobře, když RFM počítá v reálném čase přímo web. Jednak ho pak může ukazovat obsluze a ta na něj může při expedici nějak reagovat a jednak s ním ten web může něco přímo dělat, třeba personalizovat obsah nebo ho aspoň posílat do Analytics.<br /><br />Nějaké "reasonable defaults" asi neexistují. Optimální intervaly hodnot pro výpočet jednotlivých složek skóre jsou individuální a nějakou dobu trvá je najít. Navíc to možná někdo používá jako "hru s nulovým součtem" a parametry pro výpočet průběžně mění.<br /><br />Pojmu "běžní lidé" nerozumím. IMHO nic takového neexistuje.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-21518255174741288942014-07-14T16:08:54.225+02:002014-07-14T16:08:54.225+02:00Otevření samozřejmě chápu jako nějaký analytický k...Otevření samozřejmě chápu jako nějaký analytický konstrukt. Nám ho měří Mailchimp stažením obrázku. Nevím o tom, že by to šlo jinak, takže záleží na tom, jak mají uživatelé své klienty nastavené. Většina obrázky evidentně stahuje, ale pochopitelně ne všichni. I v takhle malém vzorku několik lidí kliklo, i když e-mail neotevřelo, a někteří dokonce objednali, ačkoli neotevřeli ani neklikli. Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-50402459501619958592014-07-14T15:24:17.645+02:002014-07-14T15:24:17.645+02:00Podle čeho měříte otevření e-mailu? Já jen, že abs...Podle čeho měříte otevření e-mailu? Já jen, že absolutní většina webmailů i desktopových klientů blokuje načítání externích zdrojů (nepočítám-li teď nově Gmail).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-38282920516768365152014-07-14T14:22:16.230+02:002014-07-14T14:22:16.230+02:00// nezobrazila se potvrzovací zpráva, že se to ode...// nezobrazila se potvrzovací zpráva, že se to odeslalo, tak posílám znova<br /><br />Marku myslíš, že RFM by dávalo v nějaké "reasonable defaults" variantě smysl i genericky? (tj. že bychom to přidali do Shopia) <br /><br />Nebo dává spíš smysl exportovat jen ta R+F+M data? Přijde mi, že málokdo z běžných lidí si to zvládne v excelu poštelovat... ale nevim. Tomas Fejfarhttps://www.blogger.com/profile/10173359998275307571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-23067440144937012782014-07-14T13:51:40.480+02:002014-07-14T13:51:40.480+02:00Tak to je super článek, Marku! Čtu váš blog ráda, ...Tak to je super článek, Marku! Čtu váš blog ráda, ale až dnes komentuji. RFM jsem vůbec neznala a jako metrika se mi to hodně líbí!Eliškahttp://www.zoufalemaminky.cz/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-43381516509397998072014-07-14T13:22:06.942+02:002014-07-14T13:22:06.942+02:00Vzorek je malý, ale množina lidí, kteří vyhovují d...Vzorek je malý, ale množina lidí, kteří vyhovují daným podmínkám, se neustále mění, takže to ještě párkrát zkusím se stejnými podmínkami a jinými lidmi a budu to sčítat. Spíš si nejsem jist, zda je správné v závěrečné analýze porovnávat průměrné hodnoty, protože rozptyl není úplně malý. Možná zkusím i medián nebo něco podobného.<br /><br />Pokud jde o to F v RFM, ono je poněkud dvojznačné. Normálně to je prostě počet objednávek, ale ten mi s výsledky nekoreloval. Koreloval průměrný počet dní mezi jednotlivými objednávkami, který to F ale nepostihuje. Jednoduše řečeno, kupovali ti, kteří v minulosti udělali třeba 5 objednávek za 10 týdnů, a nekupovali ti, kteří udělali taky 5 objednávek, ale za 20 týdnů.Marek Prokophttps://www.blogger.com/profile/15628206086554885239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-55079527310452433932014-07-14T13:06:25.934+02:002014-07-14T13:06:25.934+02:00Hezké, Marku. Hlavně oceňuji tu fázi ověřování spo...Hezké, Marku. Hlavně oceňuji tu fázi ověřování společných vlastností těch, co díky akci objednali. Škoda, že tu bázi zákazníků nemáš větší. <br />Při rešerši RFM analýz jsem často viděl, že F je nejsilnějším prediktorem pravděpodobnosti dalšího nákupu. Naopak M mívá velmi nízkou váhu. pavel jašekhttps://www.blogger.com/profile/01327260958412569602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1252540757627038819.post-84350097502059085732014-07-14T12:29:07.092+02:002014-07-14T12:29:07.092+02:00To jsou moc pěkná čísla. Je vidět, že přesné cílen...To jsou moc pěkná čísla. Je vidět, že přesné cílení má smysl.Pavel Drábekhttp://padr.cz/noreply@blogger.com